Wil jij je huis leuker maken?

Ben jij net verhuisd of heb je al een tijdje een woning en ben je van mening dat jouw huis wel leuker mag? Is je huis bijvoorbeeld nog heel kaal en leeg? Dat kan! Niet iedereen is een professional in het inrichten van een huis en vaak ook geen zin en tijd om een binnenhuis architect in te huren om jouw huis in te richten. Vaak is het ook heel duur doordat je naast de meubels of decoratie je koopt de architect zelf moet betalen. Heb je dus geen idee hoe en wat met jouw huis? Dan is het lezen van deze blog geschikt voor jou! Vaak kan een klein iets in jouw woning al het hele huis opfleuren, zoals een schilderij of een andere kleur muur dan de andere muren. Hieronder is een overzicht gemaakt met leuke ideeën.

Verf jouw muur!

Ben je bereid om een groot verschil te maken in jouw woning? Dan kan het verven van een aantal muren of maar 1 muur een groot verschil maken. Wanneer je bijvoorbeeld het hele huis recent wit heb laten verven en erachter komt dat het best saai, dan kan het verven van 1 of meerdere muren in de kleur antraciet een heel leuk effect geven. Natuurlijk bestaan er mega veel combinaties met kleuren mixen. Echter is de kleur antraciet tegenwoordig een must in jouw huis.

Wanddecoratie

Geen zin om zelf te verven of een grote aanpassing te doen in jouw huis dan kan het kopen van wanddecoratie iets leuks zijn. Jouw foto’s verdienen het beste, heb jij bijvoorbeeld een familie foto of een foto van jouw oude hond? Dan is het leuk om daar een speciaal iets voor te maken. Je kunt ook simpel een schilderij kopen met een motivatie spreuk erop. Het leuke hiervan is dat je elke dag er voorbij loopt en dit je motiveert.

Final touch

Wil je jouw huis een final touch geven of opfleuren, maar echt geen zin om hier moeite voor te doen. Gebruik dan wat oude foto’s die je nog in de kast hebt liggen en koop daarvoor een mooi lijstje om de foto. Een RVS fotolijst geeft een stoere maar nette look in jouw huis, een houten lijst is ook een prima idee. Tot slot kopen veel mensen tegenwoordig dikke boeken en die leggen ze op een tafel. Een fotoalbum is daarentegen ook leuk, maak een dik boek met alle herinneringen en leg dit open op een kast.